Ny hjullaster – for relevant opplæring

Ny hjullaster ble markert på tunet på Valle i dag. - Klikk for stort bildeNy hjullaster ble markert på tunet på Valle i dag. Morten Kleven I dag ble en ny hjullaster levert til skolen, først og fremst for opplæring av anleggsgartnerelever.

Fra venstre: Egil Odenrud - Felleskjøpet,  Espen Alvestad - OKAB, Leiv Peter Blakstad - MEF,  Yngvild Wennevols - Lena-Valle og Åge Flægstad - Lena-Valle - Klikk for stort bildeFra venstre: Egil Odenrud - Felleskjøpet, Espen Alvestad - OKAB, Leiv Peter Blakstad - MEF, Yngvild Wennevols - Lena-Valle og Åge Flægstad - Lena-Valle Morten Kleven Denne type hjullaster er det anleggsgartnerbransjen bruker i praksis. Det er organisasjoner i bransjen også svært bevisste på. Det er bakgrunnen for at både MEF Innlandet (Maskinentreprenørenes forening) og OKAB Øst (OKAB-Opplæringskontoret for anlegg og bergverksfagene) har bidratt med kr. 100 000,- hver seg for at skolen skulle ha råd til et slikt kjøp.

Maskinen ble kjøpt hos Felleskjøpet, Lena ved Egil Odenrud som leverte hjullasteren, men det var avdelingsleder Åge Flægstad som på vegne av skolen tok imot den nye hjullasteren. Leiv Peter Blakstad fra MEF og Espen Alvestad fra OKAB deltok på denne Samling på tunet for å ta i mot ny hjullaster - Klikk for stort bildeSamling på tunet for å ta i mot ny hjullaster Morten Kleven markeringen. Elever og faglærer fra klassen Vg2 Anleggsgartner fikk høre hvilken nytte den nye hjullasteren vil bidra med. Faglærer Yngvild Wennevold har vært pådriver for at skolen skulle gå til anskaffelse av hjullasteren fordi dette vil gi elevene relevant opplæring. Da vil elevene i større grad få en opplæring som bransjen ønsker seg.