Heidi Tokstad blir ny rektor på Lena-Valle

Heidi Tokstad har takket ja til stillingen som ny rektor på Lena-Valle videregående skole.

Rektor ved Lena-Valle vgs, Heidi Tokstad - Klikk for stort bildeRektor ved Lena-Valle vgs, Heidi TokstadHeidi Tokstad kommer fra stillingen som rektor/daglig leder på Natur videregående skole i Oslo (tidligere Vinterlandbruksskolen i Oslo).

Lena-Valle videregående skole ligger i Østre Toten kommune, skolen har 700 elever og 170 ansatte.

Lena-Valle er en av fylkets naturbruksskoler med allsidige studieforberedende og yrkesfaglige tilbud. Skolen har eget internat, kantine, gårdsbruk og egen skog. Skolen har to skolesteder: avdeling Lena og avdeling Valle.

Stangesokning og "nestentotning"

Den nye rektoren har lærerutdanning fra Hamar lærerskole. Hun har en master i utdanningsledelse, og videreutdanning blant annet i spesialpedagogikk, verdibasert ledelse og voksnes læring og læringskultur.

56-åringen kommer opprinnelig fra Stange, men regner seg som "nestentotning" etter 20 år i Feiring.

Nye utfordringer

- Jeg er veldig motivert til å begynne som rektor på Lena-Valle. Jeg liker utfordringer, og ser fram til å lede en stor skole. Jeg vet at Lena-Valle er en god skole, og min ambisjon er å bygge videre på alt det som er bra ved skolen, sier den nye rektoren Heidi Tokstad.

Min jobb er å bygge videre på alt det som fra før av er bra ved Lena-Valle.

- Heidi Tokstad blir en god rektor for Lena-Valle. Hun har lang og variert ledererfaring og har kvaliteter som kommer godt med i stillingen som rektor. Hun kan vise til gode resultater, er utviklingsorientert, strukturert og målrettet. I tillegg er hun genuint opptatt av enkeltmennesket. Vi ønsker Heidi velkommen som rektor, sier kompetanse- og tannhelsesjef Tore Gregersen.

Heidi Tokstad tiltrer stillingen i løpet av våren 2023.