Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Toppidrett fotball

Skal du begynne på toppidrett fotball må du være villig til å satse. Det betyr trening hver dag, føring av treningsdagbok, sette opp utviklingsmål og gjennomføring av tester.

Fotball ved Lena-Valle vgs - Klikk for stort bildeFotball ved Lena-Valle vgs Oppland fylkeskommune/Jørgen Skaug

Trening 2–3 ganger i uka

I toppidrett fotball får du anledning til å trene 2–3 ganger i uka på idretten din. Treningsåret er delt inn i perioder hvor du utvikler dine basisferdigheter, tekniske ferdigheter og spilleforståelse.

I hovedsak vil det være to rene fotballøkter, og en økt i aktivitetslære med basis-/fysisk trening rettet mot fotball. I fagukene våre spiller vi treningskamper, turneringer og blander det med teori.

Spiller i en fotballklubb

Det forutsettes også at du konkurrerer daglig i ditt klubbmiljø, som vi holder kontakt med for å tilrettelegge treningshverdagen din best mulig. Om mulig ønsker vi også å se deg i kamp i ditt klubbmiljø.

Skolen legger vekt på å samarbeide med klubben din slik at treningsbelastningen skal være tilpasset deg.

Gode treningsforhold

Toppidrett fotball har et godt treningsmiljø og gode fasiliteter. Vi har kunstgressbane, styrketreningsrom med bra utstyr samt to idrettshaller til disposisjon. Alt ligger til rette for å trene mye, variert og riktig.

Mest fellestrening

Treningen er organisert i mest fellestreninger. I tillegg er det noe egentrening i perioder der du trener de ferdighetene du ønsker å videreutvikle etter råd fra trener/lærer.

Basistrening, skadeforebyggende trening og ferdighetsutvikling er sentralt i toppidrett fotball.

Sist oppdatert 31.01.2017
Fant du det du lette etter?
Login for redigering